ГЛОСАРІЙ
Аналіз медіатексту — вивчення та трактування
(декодування) медіатексту. Аудиторія медіа — стійка сукупність людей,
об’єднаних спільними інформаційнимипотребами.
Відеоігра — непродуктивна діяльність, мотив
якої полягає в самому процесі. Дії гравців координує комп’ютерна програма, яка
організує ігровий простір і може виступати в ролі партнера, або встановлювати
зв’язок між гравцями. Відеокліп — короткий аудіовізуальний медіатекст
(рекламний, музичний тощо).
Ефекти медійні — вплив медіа матеріалів на думки чи
поведінку аудиторії. Інтерактивність — можливість споживачів сучасних
медіа створювати власний інформаційний потік.
Інформація — будь-які відомості, створенні
людиною для передачі в часі чи просторі.
Кібер-простір (віртуальна реальність) — це штучно
сконструйований комп’ютерними засобами простір зі всіма ознаками реальності, де
відбувається онлайнова комунікація.
Комунікатор — особа або група осіб, які створюють
контент масової комунікації.
Комунікація — спілкування. Розрізняють
автокомунікацію, міжособистісну, групову та масову комунікацію.
Критичне мислення (бачення, оцінювання) — це
психологічний механізм медіаграмотності, здатність до сприймання повідомлень
такими, якими вони є, й подальше оцінювання у відповідному середовищі.
Мас-медіа — канали поширення масової
комунікації.
Медіаграмотність — полягає в сукупності мотивів, знань,
умінь і можливостей, що сприяють добиранню, використанню, критичному аналізові,
оцінюванню, створюванню та передаванню медіатекстів різних форм, жанрів, а
також аналізові складних процесів функціонування медіа в суспільстві.
Медіаосвіта — навчання теорії та практичних умінь
для опанування сучасних мас-медіа; специфічна, автономна галузь знань у педагогічній
теорії та практиці.
Медіасоціалізація — явище інформаційного суспільства, що
полягає в зміні традиційних способів входження дитини в світ дорослих, коли основні
орієнтири щодо взаємодії із соціумом і
формування власної ідентичності дитина отримує не із сімейної взаємодії, а під впливом
медіа.
Мистецтва медійні — мистецтва, побудовані на медійних образах
(тобто образах, створюваних засобами комунікації) відтворення дійсності засобами
преси, фотографії, радіо, грамзапису, кіно, телебачення, відеоарту, комп’ютерної
графіки тощо.
Модульна реклама — оголошення, оформлені у вигляді текстових
чи графічних модулів різного формату.
Мультімедійна журналістика — це процес інтеграції тексту, зображення,
звуку, графіки, відео для створення журналістського продукту.
Репрезентація — представлення тих чи інших аспектів
реальності в певних (тих, а не інших) словах, поняттях чи образах.
Немає коментарів:
Дописати коментар